اخبار مد و فشن

لباس

چطور کمد کپسولی بسازیم؟

چطور کمد کپسولی بسازیم؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما بگوییم  چطور میتواند برای خود یک کمد کپسولی بسازید اجاره دهید در ابتدا خود کمد کپسولی را به شما معرفی کنیم.

کمد کپسولی چیست؟

شاید با شنیدن نام کمد کپسولی این موضوع به ذهن شما خطور کند که به کمدهایی کپسولی گفته می شود که ظاهر آن ها شبیه به کپسول می باشد. کاملا تصورتان اشتباه است. در حقیقت کمد کپسولی همان کمد معمولی است که همه ما در خانه هایمان از آن ها استفاده میکنیم تنها فرقش این است که در کمدهای کپسولی شکل، تعداد خاصی از لباس های شما وجود دارند. در صورتیکه در کمدهای معمولی شما هر دست لباسی که دارید را در آن جای داده اید.
در واقع کمد کپسولی کالکشن کوچکی از لباس ها و کفش هایی هستند که شما آن ها را برای فصلی به فصل دیگر تنظیم کرده اید. شاید بهتر باشد کمد کپسولی را اینگونه معرفی کنیم که یک کمد با اسم بامزده که می توانید در آن مجموعه کوچکی از لباس های مورد علاقه تان را داشته باشید و خیلی راحت و سریع به آنچه که می خواهید دسترسی پیدا کنید.

کمد کپسولی به چه کار می آید؟

با معنای واقعی کمد کپسولی آشنا شدید و حتما برایتان این سوال پیش آمده است که از این سبک کمدها به چه منظوری می توان استفاده کرد و اصلا به چه کار می آیند؟ همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم کمدهای کپسولی به شما کمک خواهند کرد تا خیلی راحت و سریع مناسب ترین لباسی که میخواهید را انتخاب کنید و دیگر نیازی نیست که مدت ها در جلو کمدتان بایستید تا بتوانید تصمیم گیری کنید که چه لباسی را انتخاب کنید.
شما در کمد کپسولی که دارید لباس های مورد علاقه تان را دارید. لباس هایی که کاملا به شما می آیند و اندازه تن شما هستند. در حقیقت این لباس ها همان لباس هایی می باشند که شما در آن احساس راحتی می کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور کمد کپسولی بسازیم؟ پیشنهاد میکنیم تا انتهاب این مطلب با ما در سایت پُرو همراه باشید.

ساخت کمد کپسولی

ساخت کمد کپسولی

برای ساختن یک کمدکپسولی نیاز است که چندین مرحله را به دقت و به ترتیب انجام دهید. ترتیب ساخت کمد کپسولی بدین شکل می باشد.

  1.  خالی کردن کمد لباس هایتان
  2. دسته بندی کردن لباس ها و اکسسوری ها
  3.  محدود کردن تعداد لباس ها

برای آنکه بدانید چطور کمد کپسولی بسازیم؟ باید سه مرحله ای که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم را مد نظر داشته باشید.

خالی کردن کمد لباس هایتان

اولین قدمی که برای ساخت کمد کپسولی باید بردارید این است که کمد لباس های خود را خالی کنید و هر چیزی که داخل کمد دارید را بیرون بیاورید. هر چه در کمد دارید را به چهار گروه تقسیم بندی کنید.

  • آیتم هایی که دوست دارید و از آن ها استفاده می کنید.
  • وسایل و لباس هایی که دوست دارید اما زمانی پیش نیامده است که بتوانید از آن ها استفاده کنید.
  • لباس هایی که مدت های طولانی است در کمدتان دارید ولی اصلا از آنها استفاده نکرده اید.
  • آیتم هایی که به خاطر فصل در حال حاضر نمی توانید از آن ها استفاده کنید.

دسته بندی لباس ها و اکسسوری ها

  • بعد از اینکه کمد لبس هایتان را خالی کردید و هر آنچه داخل آن بود را دسته بندی کردید زمان آن رسیده که وارد مرحله دوم یعنی دسته بندی کردن آن ها شوید.
  • لباس هایی که مناسب فصل نمی باشند را داخل چمدان یا باکس های مربوط به لباس گذاشته و جایی قرار دهید تا در فصل خودشان مجدد از آنها استفاده کنید.
  • لباس هایی را هم که دوست ندارید یا بنا به هر دلیل از آن ها استفاده نمی کنید را هم در باکس های جداگانه ای قرار دهید تا اگر زمانی تصمیمتان عوض شد و خواستید از آن ها استفاده کنید بدانید کجا هستند یا اینکه آن ها به موسسات خیریه بدهید

محدودکردن تعداد لباس ها

مهم ترین کاری که برای ساخت کمد کپسولی باید انجام دهید محدودکردن تعداد لباس هایتان می باشد. مثلا اگر در کمد لباس هایتان 45 آیتم مختلف دارید آن ها را کم کرده و تعداد آن ها را به 30 آیتم برسانید . عدد 30 تا 37 تعداد استاندارد لباس هایی هستند که شما می توانید در کمد لباس های خود داشته باشید. این عدد مشخص شده برای یک فصل سه ماهه می باشد که شما در این سه ماه خرید جدید انجام ندهید و لباس جدید را به کمد لباس هایتان اضافه نکنید. بعد از سه ماه خود و کمدتان را برای فصل جدید آماده کنید.

کمد کپسولی

دسته بندی لباس ها برمبنای سبک زندگی

برای ساخت کمد کپسولی سه مرحله عنوان شده را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و زمان آن رسیده است که به اصلی ترین مسئله در ساخت کمد کپوسولی توجه داشته باشید و آن هم دسته بندی لباس هایتان بر اساس سبک زندگی ای است که دارید. با در نظر گرفتن سبک زندگیتان و موقعیتی که در آن قرار دارید لباس هایتان را انتخاب کنید. مثلا اگر اهل ورزش کردن هستید، خانمی شاغل و کارمند می باشید، زیاد به میهمانی های مختلف دعوت می شوید و… با توجه به این موارد عنوان شده برای هریک از آن ها بین 8 تا 10 آیتم را در کمد لباس هایتان در نظر داشته باشید و هر کدام را در دسته بندی های جداگانه ای قرار دهید.

معیارهای انتخاب آیتم ها

برای انتخاب  لباس هایی که می خواهید در کمد کپسولی خود از آن ها استفاده کنید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  1. آیتمی مناسب با استایلتون انتخاب کنید.
  2. لباس و کفش هایی را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما هستند و در آن ها احساس راحتی می کنید.
  3. رنگ آیتم هایی که انتخاب کرده اید بهتر است با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
  4. داشتن اکسسوری های مختلف در کمد کپسولی می تواند از آیتم های باشند که جلب توجه می کنند.

مرتب کردن کمد لباس

جمع بندی

حال که دانستید چطور کمد کپسولی بسازیم؟ بدون شک کارتان راحت تر شده است و زمانیکه به میهمان های مهم دعوت می شوید زمان کمتری را در کمد لباس هایتان به گشت و گذار برای انتخاب لباسی مناسب صرف خواهید کرد .

سوالات مربوط به چطور کمد کپسولی بسازیم؟

  1. مزیت استفاده از کمد کپسولی چیست؟
    این روش به شما کمک می کند تا لباس های کمتر و با کیفیت تری را در کمد خود داشته باشید و هم اینکه بدون دلیل اقدام به خرید لباس جدید نکنید
  2. آیتم های اصلی کمد کپسولی چه آیتم هایی هستند؟
    شاید به نظر خودتان هر آیتمی که دارید را باید در کمد کپسولی خود ثابت داشته باشید اما باید بگوییم که اصلا اینگونه نیست و اصلی ترین آیتم های موجود در کمد کپسولی عبارتند از: شلوار، دامن، تیشرت و بلوز، کفش، کت و مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه وبسایت ما

در خبرنامه وبسایت ما ثبت نام کنید

در خبرنامه وبسایت ما ثبت نام کنید و از اخبار و تخفیف های جدید و فوق العاده ما خبردار شوید

[mc4wp_form id="74"]

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

نوار کناری
تماس
×

سلام خوش آمدید

چطور میتونیم به شما کمک کنیم؟

× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟